Kerst en nieuwjaar op een tropisch eiland! - Reisverslag uit Utila, Honduras van Ed en Debby Tegelen-Cremers - WaarBenJij.nu Kerst en nieuwjaar op een tropisch eiland! - Reisverslag uit Utila, Honduras van Ed en Debby Tegelen-Cremers - WaarBenJij.nu

Kerst en nieuwjaar op een tropisch eiland!

Door: edendebby

Blijf op de hoogte en volg Ed en Debby

20 December 2011 | Honduras, Utila

Buenas días señores.

Hier een bericht vanuit Utila, Bay Islands Honduras. Na twee dagen met veel reizen met lokale bussen zijn we vanuit Copan naar de noordkust van Honduras gereist. Hier hebben we het dorpje Omoa voor een dag bezocht. Het zonnetje scheen lekker in Omoa en daar hebben we onder andere tijdens ons eerste fietstochtje van de vakantie, van genoten. Ons cultureel programma die dag bestond uit een bezoek aan het plaatselijk museum met aansluitend een bezoek aan het hoogtepunt van Omoa, het oude Spaanse fort. In het fort hebben we een paar goede foto's van de lokale vleermuizen genomen.
De volgende dag zijn we met de lokale bussen naar Lago de Yojoa afgereisd. Hier hebben we drie nachten in een bierbrouwerij met hostel overnacht. Daar hebben we een meid uit Australië en een Engels koppel ontmoet waarmee we al een aantal dagen samen mee reizen. Jane, de Australische meid heeft een VW-busje gekocht in Californië en reist daarmee zuidwaarts. We hebben met zijn vijven in het busje een dag een grottenstelsel in de regio bezocht en de volgende dag de watervallen van Pulhapanzak (43 meter). Het reizen met een eigen busje was een hele verademing na al het gereis met de lokale bussen. Na ook nog een boottocht over het meer te maken met een over-enthousiaste vogelkenner Malcolm en het verwijderen van het gips van mijn arm (eindelijk), zijn we met het VW-busje weer richting de noordkust gereden om in La Ceiba op de boot te stappen voor Utila.
De boottocht was een vrij heftig uurtje met een boot die niet erg stabiel op het water lag. Halverwege de tocht gingen de kotszakjes dan ook snel rond in de boot. Debby heeft een aantal zakjes moeten vullen en ik heb het net uit kunnen houden. De maaltijd die we net voor we aan boord gingen hadden genuttigd was niet zo'n goed idee geweest, maar wel lekker. Aangekomen op Utila hebben we ons ingeschreven voor ons PADI open water (duikbrevet), wat ons gaat bezighouden tot de kerst. De plannen zijn om na nieuwjaar te hebben gevierd op dit tropisch eiland te vertrekken naar Nicaragua. Maar plannen kunnen snel veranderen.
Iedereen fijne feestdagen gewenst vanuit Honduras.

Ed y Debby.

• 21 December 2011 - 05:20

Gwenn:

Wat fijn om te lezen dat jullie het zo geweldig hebben!
    Het is steeds leuk om jullie aventuren te lezen,en de foto's te bekijken!
    Gelukkig dat het gips eraf is,dat geeft toch wat meer vrijheid!
    Geniet van alles wat jullie doen!
    En voor jullie ook hele fijne feestdagen!maak er iets onvergetelijkst van!
    Dikke kus xx

• 21 December 2011 - 18:22

JP En Hanneke:

Wat fijn dat het gips eraf is! De vleermuizen zijn wel heftig; vliegen ze niet weg bij het maken van een foto? Ieksss spannend. Lijkt me heel bijzonder om de feestdagen in zo'n tropische omgeving door te brengen. Wij gaan met de familie skien in Tsjechie gezellig met de nichtjes. Love you en tot snel weer.

Liefs Jp en Hanneke

• 21 December 2011 - 20:05

Anke:

Heeey!
    Ik ben blij om te lezen dat alles goed met jullie gaat! Wat een heerlijk gevoel, de kerst en oud op nieuw op een tropisch eiland!!!
    Ik wil jullie dan ook fijne kerstdagen toewensen en unne gooje roetsj!!

Veel liefs Anke
    (wat weer een mooie foto's!)

• 21 December 2011 - 20:51

Oma Berkelaar:

Hallo schatjes
    Zojuist was Frank en Margot hier en hebben we foto's van jullie bekeken; veel water, rotsen en gebergte.Jullie beleven heel wat in het echt, waar wij maar een stukje van op TV zien. En jullie hebben daar zo'n prachtig weer; hier regent het en waait het iedere dag. Het is ook nog koud!
    's Avonds is het om 4 uur al donker. Het is bijna Kerstmis; ik ben benieuwd of dat bij jullie ook te merken is. Hier begint nu de tijd van wafels en kerstbrood en veel lekker eten. Ik wens jullie alvast fijne Kerstdagen en een goede roetsj in het nieuwe jaar. En vooral geen pech of tegenvallers meer!!
    Heel veel groeten en kusje van Oma Berkelaar

• 22 December 2011 - 20:39

Marion:

Hallo Debby en Ed,
    aangezien we jullie dit jaar geen kerstkaartje kunnen sturen doen we
    het maar op deze manier.
    Fijne feestdagen en alle goeds voor 2012.
    Wij hopen dat de rest van de reis voorspoedig voor jullie verloopt
    en zullen jullie natuurlijk blijven volgen!
    Geniet er maar van want de tijd vliegt voorbij.
    Groetjes uit een regenachtig Obbicht, André, Marion en Mitch.

• 23 December 2011 - 13:33

Barry:

Hola Ed & Debby

Avance Feliz Navidad y nuestros mejores deseos de vacaciones para el año 2012. Bellas imágenes y películas! Aquí todo está bien, a veces hay algo de mierda y, finalmente, dos semanas de vacaciones. Muchos de buceo y diversión viajar y disfrutar!

de tocino te va a encantar

saludos Barry

• 24 December 2011 - 10:29

Pierre En Mariette:

Ed en Debby, prettige feestdagen toegewenst. Hopelijk kunnen we nog veel prachtige verslagen van jullie lezen in het nieuwe jaar.

• 24 December 2011 - 23:34

Jo En Wil Janssen:

Hallo Ed & Debby
    Wij Willen Jullie even Fijne kerstdagen wensen, en een mooi en gezellig oud en nieuw, dat zal daar wel erg kleurrijk zijn, met veel vuurwerk, en verder nog een hele mooie reis samen.
    Groetjes,
    ouders ven Richard en Miranda

• 25 December 2011 - 16:49

Oma Berkelaar:

hallo ed en debby,

hier een berichtje van oma (en lilian) hoe is het met jullie? Ik heb net op de laptop de foto's bekeken en ben razend enthousiast, Wat maken jullie toch veel mee. Jammer dat ik al zo oud ben, anders kwam ik jullie achterna. Ik heb van alle foto's genoten die op de computer staan. Heb net her kerstdiner op bij lilian.
    Ik blijf jullie volgen met veel interesse. Doen jullie wel voorzichtig?

Heel veel groeten van oma en hou je haaks.

• 29 December 2011 - 14:58

Ingrid Hermans:

Hallo Ed en Debby,
    Vanuit een koud en regenachtig Hunsel wens ik jullie een voorspoedig, gezond maar bovenal liefdevol 2012. Ik hoop dat jullie de 2e helft van jullie vakantie nog veel mooie aventuren mogen beleven en dat jullie heelhuids weer terug komen.
    Groetjes en een dikke kus,
    Ingrid