Copan ruinas - Reisverslag uit Copán, Honduras van Ed en Debby Tegelen-Cremers - WaarBenJij.nu Copan ruinas - Reisverslag uit Copán, Honduras van Ed en Debby Tegelen-Cremers - WaarBenJij.nu

Copan ruinas

Door: edendebby

Blijf op de hoogte en volg Ed en Debby

13 December 2011 | Honduras, Copán

Hallo lieve mensen,

hier het eerste bericht vanuit Honduras!! Gisteren zijn we naar Copan ruinas geweest, het ligt op loopafstand van het dorp waar we nu verblijven. De ruïnes zijn compacter dan Tikal, maar de kalkstenen beelden zijn beter bewaard gebleven. Ongelofelijk dat er na zoveel jaar nog zoveel detail te zien is. Er was ook een museum waar de mooiste stukken beschermd werden bewaard. We hebben wederom geen gids genomen, heerlijk om met zijn tweeën rond te dwalen! Uitleg over de ruïnes lazen we in onze reisgids. Ook hier zaten veel dieren, vooral veel papegaaien. Er wordt hier veel gedaan om ze te beschermen en de soorten te behouden.
Vandaag zijn we naar een vogelopvang geweest, hier zaten vooral veel papegaaien. Het park koopt geen dieren, maar vangt alleen dieren in nood op. De dieren die in het park geboren worden, worden uiteindelijk vrij gelaten. Echt een mooi project! De dieren verbleven in mooie grote hokken met veel speeltjes en afleiding, ook zaten er dieren los. De weg er naartoe was erg spannnend, door de regen was het spekglad. Het scheelde niet veel of we moesten uitstappen en de tuktuk de berg opduwen... Helaas hadden we vandaag veel regen, ook het vooruitzicht ziet er niet goed uit. Oh well, je kan niet 5 en een halve maand zon hebben...

Tot snel trouwe lezers!!
Cordiales saludos,
Ed y Debby

• 14 December 2011 - 14:50

Wil Janssen:

Hallo Ed en Debby,

Wat mooi om zo af en toe mee te mogen kijken, op jullie mooie reis, die foto van copan, zijn die gemaakt van ivor? mooi om te zien, goede reis nog verder
    Groeten van uit susteren

• 15 December 2011 - 21:29

Marian En Jo:

geweldig waar jully nu zijn en mooie fotos,
    hier regent het ook en waait het hard,
    groetjes uit echt,

• 18 December 2011 - 16:03

Nicole:

Ha jullie 2 tjes mooie foto's!lijkt me geweldig om zo alleen rond te lopen en van alles moois tegen te komen!hier regent het nu ook en is koud maar ja wat wil je in ons kikkerlandje.oh en fijn dat ed bijna zijn gips eraf mag zal een hele verlichting voor jullie zijn nou tot gauw weer op Skype liefs Nicole