Rio Dulce, Finca Tatin - Reisverslag uit Lívingston, Guatemala van Ed en Debby Tegelen-Cremers - WaarBenJij.nu Rio Dulce, Finca Tatin - Reisverslag uit Lívingston, Guatemala van Ed en Debby Tegelen-Cremers - WaarBenJij.nu

Rio Dulce, Finca Tatin

Door: edendebby

Blijf op de hoogte en volg Ed en Debby

10 December 2011 | Guatemala, Lívingston

Hallo thuisfront,

hier het laatste bericht vanuit Guatemala! De busreis vanuit Poptun verliep vlot, we hebben dit keer in een lokale bus gereisd. Een hele ervaring, Ed heeft helaas 2 uur staand tussen de zwetende mannen in het gangpad doorgebracht... Eenmaal aangekomen in Rio Dulce town begon het te plenzen, we zijn meteen doorgelopen naar de haven en hebben een boot gepakt naar Finca Tatin. Dit was een heftige tocht in de stromende regen, gelukkig had de kapitein plastic zeilen om onder te schuilen... Toen we na een uur aankwamen in de finca was het inmiddels gestopt met regenen en konden we onze nieuwe verblijfplaats gaan verkennen. Het was een paradijs midden in de jungle! Onze cabin lag aan de rivier, dus een geweldig uitzicht! Het diner was family-style, dit hield gezamelijk eten in met alle gasten en het personeel. De maaltijden waren heerlijk en ook contacten werden makkelijk gelegd. We zijn de eerste dag samen met een Canadees stel naar Livingston gegaan, de boottocht er naartoe was adembenemend! Er waren 100 meter hoge kliffen en veel vogels. We hebben Livingston vekend, het is een hele andere cultuur. Er leven hier veel Garifuna (afstammelingen van afrikaanse slaven), dus veel reggae en rasta kleuren. We hebben een stuk over het strand gelopen, dit was de eerste keer caribische kust tijdens onze reis! We zijn uiteindelijk bij een rastaman beland die wel iets voor ons had "to make us feel better", (doelend op Ed zijn arm). Hij zou verse cocosnoten voor ons uit een boom halen. We hoopten dat hij er op een vette manier in zou klimmen, maar hij gebruikte helaas een ladder... We hebben op een bankje gezeten met uitzicht over zee en genoten van onze cocosnoten. Die avond hebben we een Nederlands stel ontmoet, Wouter en Maria uit Amsterdam. Zij hebben precies hetzelfde plan als ons, alleen zijn ze iets later vertrokken. En of dat niet toevallig genoeg is verblijven we ook nog op hetzelfde eiland tijdens nieuwjaar!! We zijn de volgende dag samen gaan kanoën over de Rio Dolce, richting de hotsprings. De tocht was erg mooi, Ed heeft van het uitzicht genoten! Ik heb me vooral kapot geroeid, but it was worth it!! Het water van de hotspring was super warm, alleen de geur was niet te harden... De zwavel die erbij vrij komt ruikt naar rotte eieren, ze zeggen dat het gezond is maar zelfs dat zorgt er niet voor dat we erin gaan liggen... We hebben wel met onze voetjes erin gestaan, er zaten van die visjes die de dode huidcellen van je huid af eten... Maria vond het kriebelen, ik vond het gewoonweg pijnlijk. Mijn spabehandeling was dan ook van zeer korte duur... Na nog een gezellige avond zijn we vandaag voor 1 nacht terug gegaan naar Rio Dulce, van hieruit vertrekken we morgen richting Honduras. Dus ons laatste avondje in Guatemala... Tot snel lieve mensen!!

Veel liefs

Ps: vandaag goed nieuws gekregen uit het laurentius ziekenhuis, het gips mag er binnenkort vanaf! Dus met kerst is Ed gipsvrij!!!

• 11 December 2011 - 07:39

Pascalle:

Wat een leuk verslag weer en mooie foto's! Hahaha, jammer dat de 'spa' een beetje tegen viel..... Goed nieuws dat het gips eraf kan! Een hele verlichting voor Ed, lijkt me. Enjoy jullie laatste avondje in Guatemala en een goede reis naar Honduras.

Groetjes!!

• 11 December 2011 - 17:09

Richard&Miranda:

Volgens mij goed uit te houden daar... Mooie foto's! Goed nieuws voor Ed dat het gips eraf mag... Laat je hem daarna maar flink roeien, kan die gelijk weer spieren kweken haha..
    Tot snel op skype xx

• 12 December 2011 - 20:45

Jp En Hanneke:

hahahahahahaha, echt genoten van het lezen!

knuffel ons

• 13 December 2011 - 18:20

Jenny Ten Berge:

Klinkt geweldig!! Geniet er samen van :)

xx