Pura vida - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Ed en Debby Tegelen-Cremers - WaarBenJij.nu Pura vida - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Ed en Debby Tegelen-Cremers - WaarBenJij.nu

Pura vida

Door: edendebby

Blijf op de hoogte en volg Ed en Debby

10 Januari 2012 | Costa Rica, San José

Buenas.

Na een dag reizen met de ferry, taxi en bus zijn we goed aangekomen in de hoofdstad van Costa Rica, San José. We hebben hier intrek genomen in een luxe hotel met een kingsize bed, wat een hele verademing was na 3 nachten in een goedkoop hostel in Nicaragua met een slecht matras.
De eerste dag hebben we door de hoofdstad rondgewandeld. Veel winkels, parken, pleinen, mensen en uitlaatgassen.
Voor de 2e dag hadden we een tour geboekt langs enkele hoogtepunten in de regio. Toen we om half zeven werden opgehaald en de bus in stapten konden we kennismaken met onze groep voor die dag. De grijze haren waren goed vertegenwoordigd in de bus. Na een korte rit stopte we bij Doka coffee farm. Na het ontbijt, wat hier uit rijst en bonen bestaat, kregen we een rondleiding over de koffieplantage. Nadat iedereen weer in de bus zat zijn we vertrokken richting de vulkaan Poás. Dit is een van de makkelijkst toegankelijke vulkanen, wat een hele verademing was na de vulkaan in Nicaragua. Het weer zat deze keer mee dus we konden de krater goed zien. Een korte wandeling hiervandaan lag het meer Botos, wat in een uitgedoofde krater ligt. 's Middags gingen we naar de La Paz waterfall gardens. Dit was een dierentuin bij enkele watervallen. In het park waren veel dieren te zien, maar nog meer toeristen. Toerisme is in Costa Rica dan ook de grootste industrie. In de andere landen in centraal-amerika hadden we nog wel vaker het idee dat we de enige toeristen waren, maar in Costa Rica is daar geen sprake van. Morgen gaan we dan ook verder richting Panama, wat weer een dagje in de bus inhoud.

Hasta Luego, Ed y Debby

• 13 Januari 2012 - 08:53

Nicole:

Ha lieverd wat een mooie foto's weer zie dat het jullie goed gaat hoop je snel weer te spreken x hvj