Panama City & The Miraflores locks - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Ed en Debby Tegelen-Cremers - WaarBenJij.nu Panama City & The Miraflores locks - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Ed en Debby Tegelen-Cremers - WaarBenJij.nu

Panama City & The Miraflores locks

Door: edendebby

Blijf op de hoogte en volg Ed en Debby

14 Januari 2012 | Panama, Panama-stad

Hola amigos,

na een busrit van ongeveer 18 uur zijn we midden in de nacht aangekomen in Panama city! De eerste 2 nachten hebben we in een vrij luxe hotel gezeten. Er was een zwembad op het dak, erg aangenaam met deze temperaturen! Je hoeft maar een voet buiten te zetten en je begint te zweten. Ik zweet op plaatsen waarvan ik niet eens wist dat er zweetklieren zaten... De eerste dag hebben we de big city verkend, het nieuwe gedeelte bestaat uit alleen maar hoogbouw. Leuk om eens door zo'n grote stad te lopen, maar wij hadden na 1 dag wel genoeg uitlaatgassen ingeademd... Dus zijn we de volgende dag verhuisd naar een hostel in het oude gedeelte van de stad. Hier is het net alsof je in Spanje bent, leuke pleintjes met gezellige terasjes!! Hier hebben we al de nodige sangria'tjes achterover geslagen! Gisteren zijn we naar het Panama kanaal geweest. We hebben ons door een taxi af laten zetten bij de Miraflores sluizen, dit zijn de sluizen aan de Pacific kant van Panama. Was mooi om te zien hoe de enorme schepen door de treintjes door de sluizen getrokken werden, het past maar net... Nadat we dit gezien hebben zijn we weer klaar om verder te gaan. We vertrekken maandag vanuit Panama met een zeilboot naar Colombia. Deze tocht gaat via de San Blas eilanden, hier zullen we dan ook geregeld stoppen om de eilandjes te verkennen en vooral veel te snorkelen. De tocht gaat 5 dagen duren, dus we zijn de komende tijd niet online... Tot volgende week lieve mensen!!

Veel liefs Ed y Debby

• 15 Januari 2012 - 12:04

Luuk:

Hey jongens,

Wat een prachtige foto's, zo te zien hebben jullie het goed naar jullie zin, zou graag even komen buurten. Panama lijkt me helemaal geweldig...... wellicht kunnen jullie een verrassing in zo'n "maersk" doosje doen.
    Soms wel saai zonder jullie, dus niet voorgoed blijven daar he!
    Ik moet me nog steeds skype installeren, kunnen we een beetje bijpraten, ben benieuwd wat jullie nog allemaal hebben meegemaakt.

Groetjes,

Luuk & Serena

• 21 Januari 2012 - 04:01

Kirsten:

Oh Deb en ed natuurlijk, wat een mooie en leuke verhalen op de site! Ik ben nu weer helemaal bij gelezen, lag wat verslagen achter. Maar ik heb nu nachtdienst en het is rustig. Wat jullie toch allemaal gedaan hebben in relatief een korte tijd! Gefeliciteerd met je duikbrevet!! Super gaaf! Ben benieuwd naar de rest van jullie belevenissen. Tot Honduras heb ik veel oh ja momenten gehad. Veel herkenning en daarbij kwamen bij mij ook weer veel herinneringen terug, zoals de brulapen. Dat geluid vergeet je echt nooit meer. Maar dat zullen jullie hopelijk met heel veel dingen hebben. Mooie foto's, jullie zien er erg gelukkig uit met z'n tweeen!
    dikke x de nachtzuster

• 23 Januari 2012 - 11:47

Ingrid Hermans:

Lieve Debby en Ed,
    Wat een mooie verhalen en foto's, deze reis zullen jullie je leven lang koesteren.
    Het lijkt me een geweldige ervaring, zo met zijn tweetjes
    Geniet er nog maar intens van, want voordat jullie het weten is het weer om, en moeten jullie gewoon weer aan het werk.
    Ik kijk er wel weer naar uit Debby, om samen weer te kunnen werken, en dan naar je mooie verhalen te mogen luisteren.
    Nog heel veel reisgenot samen en tot ziens,
    Dikke kus Ingrid