Medellín está bonita - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Ed en Debby Tegelen-Cremers - WaarBenJij.nu Medellín está bonita - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Ed en Debby Tegelen-Cremers - WaarBenJij.nu

Medellín está bonita

Door: edendebby

Blijf op de hoogte en volg Ed en Debby

28 Januari 2012 | Colombia, Medellín

Buenos días señores

Na een lange busreis (16 uur, 4 uur langer dan gepland) zijn we aangekomen in Medellín. Ons hotel bevind zich in el Poblado, een wijk met veel clubs, restaurantjes en leuke barretjes. Deze wijk hebben we de eerste middag verkend en later op de avond hebben we heerlijk gegeten bij een Italiaan. De volgende morgen zijn we in de metro gestapt en hebben we de toeristische hoogtepunten van de stad bekeken. Het is bruisende stad, er is veel te doen! Jammer genoeg is er ook erg veel smog... Om aan de smog te ontsnappen zijn we de volgende dag gaan wandelen in het nationale park. Om hier te komen moesten we per metrocable de bergen in, erg bijzonder om over de arme wijken heen te kijken. Ook het uitzicht over de rest van de stad was adembenemend! Na een dagje frisse boslucht in te ademen konden we er weer tegenaan. Na een goede nachtrust zijn we 's morgens vertrokken richting San Felix, dit is een plaats hoog in de bergen. Deze plek is door de constante thermiek ideaal om te paragliden, dit hebben we hier dan ook gedaan! Toen we boven op de berg stonden en we de afgrond inkeken moesten we toch wel even slikken... Na goede uitleg door onze piloten hadden we er het volste vertrouwen in en voor we het wisten renden we op de afgrond af. Het was een heerlijk gevoel om te worden meegenomen door de wind! Het gevoel te vliegen als een vogel is onbeschrijfelijk... Vanavond gaan we wederom met een nachtbus, dit keer richting Bogotá. Hier blijven we 5 dagen om vervolgens van hieruit richting Bolivia te vliegen. Tot snel lieve lezers!

Adios,
Ed y Debby

• 29 Januari 2012 - 16:02

Kirsten:

Ha, dacht heel even dat jullie solo gingen paragliden maar op het filmpje werd het duidelijk dat het en tandemvlucht is geweest. Gelukkig, ik schrok al, haha.
    Maar wel weer een super ervaring erbij, gaaf!
    Enjoy, xxx

• 29 Januari 2012 - 19:18

Marian En Jo:

Wat is dat geweldig dat vliegen. Prachtig dat jullie dit mee kunnen maken. En voor ons is het mooi dat we dit allemaal kunnen volgen via internet.
    Nog heel, heel veel plezier daar en een goede vliegreis naar Bogota.

• 29 Januari 2012 - 21:05

Oma Berkelaar:

Na jullie laatste bericht over de zeilreis, zullen jullie wel weer aan een nieuw avontuur begonnen zijn. Ik zou dat nooit gedurfd hebben. Veel nieuws kan ik jullie niet vertellen, voor mij is bijna iedere dag hetzelfde. Niet veel te beleven; hetzelfde is het met het donkere weer. Als alles goed gaat word ik op 1 februari 87 jaar. Niet te geloven!! Ik ben eigenlijk te vroeg geboren want nu is er vanalles wat er toen niet was. Alleen de crisis was er toen ook, alleen veel erger. De komende week gaat het hard vriezen min 10 graden; kan ik mijn schaatsen ook weer eens uit het vet halen. (om er naar te kijken). Ik stop met schrijven en blijf jullie volgen. Blijf vooral gezond en tot een volgende keer
    xxxxxx Oma Berkelaar

• 31 Januari 2012 - 19:11

Luuk & Serena:

Buenos diaz carnalez!!!

Leuk jullie verleden week weer eens gesproken te hebben en vooral goed om te zien hoe geweldig jullie avontuur tot nu toe is bevallen.
    Het is hier vandaag ook super weer, ongeveer 29 graden, we liggen met Stan en de broertjes Stevens op de Hommelheide, niet normaal hoe de seizoenen zijn aan het veranderen.

Bon Journal