Bogotá es un ciudad grande - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Ed en Debby Tegelen-Cremers - WaarBenJij.nu Bogotá es un ciudad grande - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Ed en Debby Tegelen-Cremers - WaarBenJij.nu

Bogotá es un ciudad grande

Door: edendebby

Blijf op de hoogte en volg Ed en Debby

02 Februari 2012 | Colombia, Bogotá

Hola,

Een uur nadat we met de nachtbus uit Medellín vertrokken stonden we weer stil naast de weg met een kapotte bus. Na veel gesleutel en nog enkele malen stoppen zijn we uiteindelijk met weer 4 uur vertraging in Bogotá aangekomen. Bogotá is een enorme stad met veel oude kerken en musea. We hebben hier dan ook veel kunst en cultuur opgesnoven. Het grootste museum dat we hebben bezocht hing vol met schilderijen van Botero (bekende Colombiaanse kunstenaar), Dali, Picasso, Monet en zelfs een Nederlandse schilder. Het goud museum was ook een hoogtepunt, met allemaal antieke gouden voorwerpen die de Spanjaarden vergeten waren mee te nemen. De meeste musea hier zijn gratis, ze werden dan ook goed bezocht, ook door de lokale bevolking. Vooral Ed voelt zich hier een echte gringo met zijn blonde haar, ik val niet heel erg op... Er zijn hier redelijk wat toeristen, je herkent ze meestal aan de teenslippers. De lokale bevolking draagt geen teenslippers, met een goede reden, de stoepen zijn spekglad. Je ziet dan ook geregeld een gringo onderuit gaan...
Verder hebben we een kerk boven op een berg bezocht, het uitzicht over de stad was erg mooi. De stad is zo groot dat je niet alles kon zien. Dinsdag hebben we een uitstapje gemaakt naar een kerk buiten Bogotá, deze kerk ligt in een oude zoutmijn. Alles is van zout gemaakt, vooral de effecten met gekleurd licht waren erg mooi. We hebben hier lekker rondgeslenterd door alle gangen.
Het was erg wennen aan het klimaat in Bogotá na 3 maanden 30 graden. Het koelt hier 's nachts af tot ongeveer 10 graden (ik weet het, we moeten ons niet aanstellen), met 2 vesten aan had ik het nog koud. We hebben dan ook erg genoten van onze regendouche met WARM water! Over een paar uur vliegen we naar Santa Cruz, Bolivia. Hier is het weer tropisch warm, vooral ik kijk hier erg naar uit!! Weer lekker met blote benen rondlopen...

Hasta luego,
Ed y Debby

• 04 Februari 2012 - 05:25

Bert En Anny:

Hallo Debby en Ed

Wat mooi allemaal, geweldig kan me voorstellen dat je dit koud vindt als je altijd lekker warm weer hebt. Wij vinden dit ook veel fijnder. Bij ons is het super koud. Bah.
    Heel leuk dat jullie ons kunnen laten genieten van jullie reis , door de verhalen en de mooie foto's
    Maar genieten jullie nog lekker van jullie prachtige reis. Doe voorzichtig,
    Groetjes Bert en Anny Linne.

• 06 Februari 2012 - 20:49

Oma:

Hallo lieverdjes
    Wat was dat een verrassirng op mijn verjaardag! Eerst had ik niet in de gaten dat Ed aan de telefoon was.Ik was erg verrast. Nu heb ik jullie stemmen weer eens gehoord. Het was een leuke verjaardag; zoals gewoonlijk veel bezoek, bloemen kaarten en cadeautjes.Nu nog maar zien dit jaar te overleven. Maar elke dag is er één. Na het lezen van jullie reisverhalen en wat jullie allemaal beleven, val ik helemaal stil. Wat een ervaring, iets om nooit te vergeten!! Ook leuk dat jullie af en toe Nederlanders treffen. Het leven is voor jullie nu één groot feest. Ik vind dat jullie het goed bekeken hebben en dat de lange voorbereiding niet voor niets is geweest. Hier vriest het nu 15 tot 20 graden, maar het wordt ook weer zomer.
    Groetjes en een kusje van Oma Berkelaar

• 07 Februari 2012 - 20:25

Lilian Van Tegelen:

hallo ed en debby,

wat een prachtige foto's en nog mooiere verhalen. ik zou best wel met jullie willen ruilen, gek hé?
    hier vriest het dat het kraakt, dan is een temperatuur van 10 graden nog lekker warm!
    hou jullie goed; ik blijf jullie volgen .

doei Lilian :)

• 09 Februari 2012 - 12:49

Miranda :

Hallo luitjes

Mooie foto's weer...
    En ehm koud hebben bij 10 graden boven nul? Watje.. Hier giet it aon (nou ja dat denken de friezen). Maar tegen de tijd dat jullie terug naar NL komen kan het makkelijk weer 30 graden zijn dus jullie boffen maar, een heel jaar lang lekker weer. Geniet er van en tot binnenkort op skype.

kxs

• 09 Februari 2012 - 20:13

Jenny En Ramona :

Hey Ed en Debby,

De foto's zien er super uit!
    Wat mooi die kerk in de zoutmijn echt prachtig!
    Geniet er nog van!

Groetjes Jenny en Ramona.